۲۶ اسفند ، ۱۴۰۲
چهل و چهارمین شماره فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران منتشر شد.
تعداد بازدید : ۸۳۹
فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران (IJLK) به عنوان منبعی معتبر و قابل اعتماد از دانش و تجربیات آزمایشگاهی غیر پزشکی به خوانندگان ارایه می‌شود.

 این فصلنامه تلاش می‌کند مقالات تخصصی با کیفیت بالا و مرتبط با توانمندی‌های دستگاهی و همچنین توسعه آنها را به صورت الکترونیکی منتشر نماید.

 

این ارتباط علمی در شبکه آزمایشگاهی با انتخاب درست ویراستاران، مشاوران، مرورگران و دیگر کارهای مرتبط به منظور استفاده بهینه از ظرفیت موجود تجهیزات آزمایشگاهی، بهبود می‌یابد.

 

 

مخاطبان IJLK شامل متخصصین آزمایشگاهی، جوامع دانشگاهی و محققان بخش عمومی و خصوصی از همه رشته‌های غیرپزشکی مانند فناوری نانو، بیوتکنولوژی، محیط زیست، انرژی، سلول‌های بنیادی، فن آوری‌های دریایی و هوافضا و غیره هستند.

 

در این شماره از فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران اخبار برگزاری نشست مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در استان کرمان و هرمزگان و بهره مندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی از اعتبار مالیاتی منتشر شده است.

 

 

 

همچنین در چهل و چهارمین شماره فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران مقالات متنوعی با عناوین زیر در دسترس پژوهشگران کشور قرار گرفته است.

1-مدیریت کارایی دارایی های آزمایشگاه

2-تخمین عمر باقی مانده لوله های فولادی به کار گرفته شده در صنایع پالایشگاهی

3-بررسی و شبیه سازی آنالیز تخریب زانویی 90 درجه

4-تعیین مقدار کمی ترکیبات هیدروکربن مایع: مقایسه بین کروماتوگرافی گازی – طیف سنجی فرابنفشی خلاء و کروماتوگرافی گازی دو بعدی

5-معرفی دستگاه طیف سنج جرمی نسبت ایزوتوپی و کاربرد ایزوتوپ های پایدار در ردیابی و کنترل اصالت مواد غذایی

6-تشخیص آلرژن های غذایی نظیر گلوتن با استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلیمراز در زمان واقعی


فصلنامه دانش آزمایشگاهی در ماه آخر هر فصل منتشر می‌شود و به صورت کاملا الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این فصلنامه به نشانی www.IJLK.ir در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code