۲۲ فروردین ، ۱۴۰۱
کارگاه آموزشی متالوگرافی برگزار می‌شود
تعداد بازدید : ۳۶۴۰
شرکت آزمونه فولاد کارگاه آموزشی متالوگرافی و تعیین اندازه دانه را با هدف ارتقا آگاهی فعالان آزمایشگاهی و پژوهشگران برگزار می‌کند.

متالوگرافی، دانش بررسی و مطالعه ریز ساختار داخلی فلزات و آلیاژها، چدن‌ها، سرامیک‌ها و بررسی ارتباط آنها است و با خواص مکانیکی و فیزیکی این دسته از مواد سر و کار دارد. با کمک متالوگرافی می‌توان اندازه دانه، مرز دانه، فازهای ریزساختار، میزان دکربوره شدن، انواع ناخالصی‌ها، دوقلویی‌ها و سایر ویژگی‌ها را با توجه به استانداردهای مربوطه اندازه‌گیری کرد.

 

این روش در بسیاری از آزمایش ها کاربرد دارد و با استفاده از میکروسکوپ نوری، دستگاه سنباده زنی و پولیش، الکترواچ، مانت، سمباده‌های شماره‌های مختلف و محلول‌های استاندارد انجام می‌شود.

 

کارگاه آموزشی متالوگرافی برگزار می‌شود

 

برگزاری کارگاه آموزشی متالوگرافی

با توجه به اهمیت فراگیری روش متالوگرافی و کاربردهای گسترده آن در آزمایشگاه‌ها، شرکت آزمونه فولاد روز پنجشنبه 25 فروردین ماه سال جاری، کارگاه آموزشی متالوگرافی را برگزار می‌کند.

 

در این کارگاه آموزشی، سرفصل‌هایی چون نحوه انتخاب نمونه، مانت کردن، پولیش کردن، اچ کردن نمونه متالوگرافی، گرفتن تصاویر میکروسکوپی و نحوه کار با میکروسکوپ نوری، قابلیت‌ها و امکانات تفسیر و بدست آوردن پارامترهای مختلف ریزساختار نمونه های متالوگرافی و سایر سرفصل ها به مخاطبان ارائه خواهد شد.

 

علاقمندان برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند با تلفن 03136259394 تماس حاصل و یا به وب سایت www.azmouneh.com مراجعه کنند. 

 

 

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code