۲۴ خرداد ، ۱۴۰۱
روش‌های فناورانه به یاری تصفیه آب و فاضلاب آمدند
تعداد بازدید : ۳۰۳۱
یک شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر دانش فنی فرآیندهای تصفیه فاضلاب، طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی را با هدف کاهش مصرف آب ممکن کرده است.


سید احسان مجتبوی رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی فرآیند و انرژی فران ار توانمندی شوری‌زدایی و شیرین‌سازی آب‌ها و پساب‌های صنعتی گفت و ادامه داد: آب شیرین‌کن‌های صنعتی اسمز معکوس برای شیرین‌سازی آب دریا و آب‌های شور مهم‌ترین محصول دانش‌بنیان شرکت ما است. خدمات شرکت فران در حوزه صنعت و ساختمان جهت تأمین آب و تصفیه فاضلاب کاربرد دارد.

 

کاربردهای گسترده زیست‌محیطی

با توجه به بحران خشکسالی و کمبود آب در کشور، شیرین سازی آب‌های شور از جمله آب دریا و آبهای چاه برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی بسیار تعیین کننده است. شرکت مهندسی فران از توانایی طراحی و ساخت آب شیرین کن‌های صنعتی برای شیرین سازی آب شور دریا و آب‌های صنعتی تا ظرفیت 50هزار مترمکعب در روز برخوردار است

 

بازچرخانی پساب و استفاده مجدد

یکی از منابع مهم تأمین آب صنایع، بازچرخانی پساب تصفیه شده با هدف استفاده مجدد و کاهش آب مصرفی کارخانه است. شرکت مهندسی فران با تسلط بر دانش فنی فرایندهای تصفیه فاضلاب امکان طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با فرایندهای به روز جهانی با هدف کاهش مصرف آب را دارد.

 

این شرکت دانش‌بنیان، با توجه به کمبود گسترده آب و مشکلات ناشی از آن برای صنعت، پکیج‌های تزریق مواد شیمیایی را در ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می کند. همچنین تصفیه و ضدعفونی آب آشامیدنی از منابع مختلف و غیر متعارف یکی از دغدغه‌های مهم تأمین آب در مناطق کم برخوردار و کم آب است. این شرکت توانایی طراحی و ساخت پکیج های تصفیه آب با فرایندهای متنوع برای تولید آب شرب را دارد.

 

روش‌های فناورانه به یاری تصفیه آب و فاضلاب آمدند

 

نوآورانه و رقابتی

مزیت رقابتی محصولات و خدمات شرکت مهندس فران در کاهش بهای تمام شده است. قیمت تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده 20 تا 60 درصد نسبت به نمونه های خارجی پایین‌تر است.

 

لزوم حمایت‌های قانونی از صادر کننده

این فعال فناور  با اشاره به صادرات محصوات خود به به عراق و عمان درباره مهم‌ترین لازمه برای رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران‌ساخت گفت:حمایتهای قانونی از صادر کننده برای صادرات مهمترین لازمه رونق صادرات در شرکتهای دانش بنیان است. ورود ارز حاصل از صادرات به کشور یکی از نگرانی های اصلی صادر کنندگان نوپا است. 

 

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code